Wilt u beter Nederlands leren spreken en/of lezen? Iedere dinsdag en vrijdag is er een Taalcafé in de Bibliotheek het Eemhuis. Het Taalcafé is gratis te bezoeken en aanmelden is niet nodig. U vindt ons op de tweede verdieping achter de Espressobar, waar u ook een kopje koffie of thee kunt kopen. Van harte welkom!
Tijdens het Taalcafé wordt een alledaags onderwerp besproken. U kunt nieuwe mensen ontmoeten, taalspelletjes doen, boeken en kranten lezen en gesprekjes voeren. Dit alles in een heel ontspannen en gezellige sfeer. Er zijn laptops aanwezig waarop u samen met een vrijwilliger taalspelletjes kunt doen. Ook kunt u oefenen met internetcursus ‘Klik en Tik’.
Het Taalcafé op dinsdag is van 9.30 tot 11.00 uur en op vrijdag van 13.30 uur tot 15.00 uur. Kom vooral eens langs!
Wie beter wil leren lezen, kan bij de Bibliotheek Eemland meedoen met één van de leesclubs Makkelijk Lezen. In de leesclubs worden boeken in eenvoudig Nederlands gelezen. De leesclubs worden begeleid door getrainde vrijwilligers. Meedoen aan één van de leesclubs is gratis. De leesclubs zijn bedoeld voor volwassenen die Nederlands spreken en beter willen leren lezen.
Maandag van 9.30-11.00 uur in de Bibliotheek Hoogland
Dinsdag 11.00-12.30 uur in Bibliotheek Eemhuis voor hoger opgeleiden
Woensdag 9.30-11.00 uur in Bibliotheek het Eemhuis
Donderdag van 13.30-15.00 uur in de Bibliotheek het Eemhuis
Vrijdag van 9.30-11.00 uur in de Bibliotheek het Eemhuis
Kijk op www.bibliotheekeemland.nl voor de dagen en tijden. Opgeven kan bij de balie van de Bibliotheek of via info@bibliotheekeemland.nl.
Geef een reactie